zaterdag, juli 11, 2009

Berlin-Duitsland


Berlijn (en Duitsland) zijn toch anders dan Amsterdam (en Nederland). Dit bleek al op mijn reis hierheen.... In Nederland is het ontdenkbaar dat men in de trein aankondigt dat men vijf minuten later binnen zal komen dan geplanned, in Duitsland is dat vrij normaal.... In Nederland doet men altijd een Full-controle, in Duitsland controleert men alleen de nieuw ingestapte passagiers en zo zijn er wel meer verschillen.

Wat me onder andere opvalt is dat de Duitsers veel relaxter zijn.

Maar natuurlijk zijn er ook overeenkomsten, zo kun je zelfs in Berlijn op zaterdag-ochtend naar de IKEA (om kinderkamers te bekijken bijvoorbeeld en men heeft hier ook prima pizza's.

In het verleden was ik al een keer verbaasd dat men langs de snelweg in Duitsland Frauen-parkplatzen had, maar wat ik vandaag zag verbaasde me nog veel meer:

Geen opmerkingen: