dinsdag, juli 28, 2009

De overheid als dief

Dat men aan de koning dient te geven wat des konings is, is een oude wijsheid. Maar als de koning het zelf komt halen is dat wat minder prettig.

Al tien jaar heb, tot vandaag, ik een fiets. Deze is nog nooit gestolen, licht zit erop, reflector zit erop kortom een prima fiets. Echter toen ik deze ochtend het station Amsterdam Zuid uit kwam lopen en mijn fiets wilde pakken bleek het hele rijtje aan het rek geruimd te zijn, meegenomen door de AFAC, verwacht ik.

Dat op zich is al vervelend.... immers je slot is doorgeknipt wat je al gauw een Euro of 50 gaat kosten, daarnaast die je, om je fiets terug te krijgen nog € 10.- te betalen.
De gemeente Amsterdam wil fietsen-diefstal voorkomen, dacht ik, maar aan de andere kant haalt ze zelf weg.... (de overheid steelt immers niet).

Kortom een gebeurtenis waar we niet vrolijk van worden.

Geen opmerkingen: