woensdag, mei 25, 2011

Ditzo...

Je gelooft het niet, maar het staat er echt. Ik moet 'herinneringskosten' betalen.

Wat dat zijn, mag Joost weten, een soort klantkosten maar dan anders, maar tja, ik ga ze toch maar betalen en ik ben bang dat er ook niet echt over te onderhandelen valt.

Deze kosten worden in rekening gebracht door KPN. Wat ze daarvoor gedaan hebben is me een raadsel. En als het nou 'incassokosten' waren, dan kon ik het nog begrijpen, maar 'herinnerings-kosten'. Wat zouden ze daarvoor gedaan hebben? Een keer op een knopje gedrukt waardoor er een factuur uitkwam?
Als dat zo is, is het eigenlijk verbazingwekkend dat er op een normale factuur niet een regel staat 'factuurkosten', immers de eerste keer dat ze die factuur stuurden zal het proces niet echt anders zijn geweest...
Maar goed, de dienst die KPN levert is natuurlijk sowieso een lastige tegenwoordig. Zo deed gisteren mijn Nokia raar.... en dan is het natuurlijk de vraag, ligt dat aan KPN, aan Nokia of aan mij (ik had natuurlijk ook mijn mobiel in het water kunnen hebben gegooid).
Vroeger kon je, als iets kapot was gewoon ruilen. Bij Nokia is dat niet meer zo. Eerst moet je allerlei schermen invullen en als je dan eindelijk op het blad bent waar je kunt kiezen wat er nu hapert, zit jouw fout er natuurlijk net niet bij.

Leuker kunnen we het niet maken... en waarom zouden we makkelijk doen als het moeilijk kan?

Geen opmerkingen: