zaterdag, mei 28, 2011

Teleurstellende ervaringen...

Iedereen heeft wel eens teleurstellende ervaringen. Hetzij met mensen, hetzij met dingen. Lastig is dat.
Laatst heb ik al wat geblogged over mijn (kleine) teleurstellende ervaring met mijn nieuwe mobiele telefoon, maar daar kan ik nu wel mee leven.
De functionaliteit van de Nokia is iets minder dan de Blackberry is wat minder, maar de problemen die er waren bleken vrij makkelijk oplosbaar.
Anders liep het gisteren met de iPod.
Eigenlijk ben ik al jaren een tevreden gebruiker van de normale iPod, gewoon met zo'n wieltje draaien naar een mooi stukje muziek of jezelf laten verassen welk nummer er nu weer naar boven komt.
Mijn oude iPod had het echter begeven (je moet er ook geen bier overheen gooien) dus dacht ik, ik ga voor een nieuwe.
En daar ik een redelijke internet adept of addict ben, dacht ik, ik ga voor de i-Pod Touch. Dat had ik dus niet moeten doen.
Ten eerste is ie vrij prijzig en ten tweede functioneerde die voor geen meter. Het kan natuurlijk aan mij liggen, misschien zijn mijn vingers te dik, maar het toetsenbord van de iPod begreep me niet.
Het lukte me nog net om er muziek op te zetten, maar die muziek was daarna nergens meer te vinden.
Een leuke functionaliteit leek me dat ik daar ook mijn mail op zou moeten kunnen lezen, maar ja, dan moet je natuurlijk wel je mail-account in kunnen stellen.
Toen ik uiteindelijk tot de conclusie kwam dat noch het beluisteren van muziek, noch het lezen van mail mogelijk was op mijn nieuwe iPod besloot ik dat ding maar terug te brengen. Je wilt immers wel waar voor je geld.
Het terug brengen is uiteindelijk wel gelukt.... en ook het terugkrijgen van mijn geld is gelukt maar de verkoper was er natuurlijk niet zo blij mee.
Natuurlijk zitten er (zelfs na kort gebruik) krasjes op dat ding.
En natuurlijk was ik chagrijnig dat het allemaal niet werkte dus had ik het wat slordig ingepakt.

Nou ja, ik ben een ervaring rijker en een illusie armer. Of en hoe ik nu in de toekomst onderweg muziek ga luisteren weet ik nog niet, maar als ik nog ooit iets van Apple koop zal het een simpeler ding zijn.
En door de negatieve ervaring met dit ding denk ik in de toekomst ook liever gewoon door te werken met een laptop in plaats van een iPad.
Niet alle vernieuwingen blijken een verbetering.

Geen opmerkingen: