woensdag, mei 11, 2011

Fietsperikelen

Ik had er al wel eerder over geblogged, dat ik last had van wat fiets-perikelen, maar ze zijn nog ernstiger geworden. Met een van de twee fietsen ben ik blij als ik er vijfhonderd meter mee kan fietsen zonder dat de ketting erafloopt.
De ander fiets heeft ook een euvel... of beter gezegd, daar mis ik wat van.... namelijk het sleuteltje... en een fiets zonder sleutel met een goed slot is een lastige combinatie. Natuurlijk kun je wel een poging wagen met een ijzerzaag maar erg ver kom je daar ook niet mee. Een slijptol huren was een idee, ware het niet dat dat nu voor mij prijzig is en ik ook niet weet hoe die dingen werken.
Natuurlijk zou de fietsenmaker een oplossing geweest zijn, maar a) die had het druk b) zou ik dan moeten bewijzen dat die fiets van mij is... en dat gaat best lastig zijn want het is een oude fiets van mijn vader. En er staat dus een postcode in die niet hoort bij het adres waar ik nu woon. En hoe leg ik aan de fietsenmaker nu uit dat mijn vader mijn vader is en ook geen reservesleuteltje had.... best wel behoorlijke dilemma's...

Geen opmerkingen: