woensdag, november 30, 2005

De trein..

Noodgedwongen reis ik de laatste tijd veel met de trein. Eigenlijk is dat mijn enige vervoermiddel voor de lange afstand. En de meeste afstanden die ik afleg zijn lang.

Wat me opvalt in de trein zijn eigenlijk twee dingen:

1. In de spits is het enorm druk.

Ik weet niet of het iedere ochtend om 7.45 en avond rond een uur of 17.45 zo is, maar de laatste twee keer dat ik van Rotterdam naar Utrecht ging was er geen zitplaats te vinden. Met name gisteren-avond vroeg ik me toen af of het dan een trein later rustiger zou zijn... immers, al die andere mensen zaten al in de trein waar ik in zat, dus die waren weg.... ik zal het nooit weten.

Er zijn denk ik twee oplossingen voor dit probleem: 1. Nog meer treinen (maar ja, is daar capaciteit voor?). 2. En dat moet in deze tijd met allerlei breedbandverbindingen toch niet zo moeilijk zijn... mensen alleen naar kantoor laten komen als dat echt nodig is. Maar het schijnt dat dat niet acceptabel is voor veel leidinggevenden. Met een webcam en skype zou je toch prima moeten kunnen telewerken. Vast een stuk goedkoper dan een traject-kaart voor God mag weten welke afstand.

2. Het onderhoud van het spoor.

Van een conductrice begreep ik dat het spoor alleen nog maar correctief onderhouden wordt. Dus niet meer preventief. Eigenlijk is dat dus helemaal geen onderhoud maar gewoon wachten tot het kapot is en dan maken. Tja, je gaat thuis toch ook niet pas de afwas doen als alle borden vuil zijn?

Overigens krijgt mijn huis vandaag ook een stukje onderhoud. Het lijkt wel alsof er meer stof in mijn huis komt als ik zelf ook thuis ben. Heeeeeeelllll gezellig...

Geen opmerkingen: