zondag, januari 22, 2006

De eerste vrije dag in de VS.


Sommige kansen krijg je niet vaak, dus als je ze krijgt moet je ze grijpen. Zo kon ik vandaag voor het eerst eens naar Venice gaan, een wijk van LA. Ik wilde daar sowieso naartoe omdat de laatste scene van de film Falling Down zich daar afspeelt en ik was gewoon nieuwsgierig. Dus, nadat ik deze ochtend de was had gedaan en hier in de buurt een mall bezocht had voor nieuwe sokken en nieuwe onderbroeken, naar het Noorden gereden.

Venice is een vrij relaxed strand. Ik kon het niet echt ruiken, maar ik had het idee dat men er wel weed zou roken. Er zat zelfs een man op de grond met een bord "Will work for Marihuana".
Hollywood was ook in de buurt dus vervolgens daardoorheen gereden. En inderdaad, die letters staan echt op die berg. Helaas kon ik geen plek vinden om ze echt goed te fotograferen, maar ze staan er echt.
Vervolgens kwam er weer een eerste keer aan. De eerste keer tanken in Amerika. Dat gaat hier echt anders dan bij ons en het kostte me dus ook enige moeite. Net als in Curacao moet je hier je benzine betalen voordat je kunt tanken dus ik heb er maar voor $10.- ingegooid.

En eigenlijk had ik gehoopt om nog op tijd "thuis" te zijn om te kunnen zwemmen maar de zon is hier ook alweer aan het ondergaan.

Helaas heeft mijn kamermeisje mij vandaag niet goed begrepen dus ben ik wel een dollar kwijt maar heb ik er geen extra koffie voor gekregen.

Wat ik de komende weekenden ga doen weet ik nog niet helemaal zeker maar, daar ik nogal van autorijden houd en ik hier nu toch een auto heb lijkt het me wel wat om ook nog een keer naar Mexico te gaan en naar Las Vegas.

Goed, het wordt hier ook avond... eens kijken of er wat te doen is.

Geen opmerkingen: