maandag, januari 02, 2006

De eerste werkdag van 2006

Zit erop. En ik moet weer allerlei dingen doen waarvan ik wel ongeveer weet hoe ze moeten maar niet precies. Als database-administrator ben je verantwoordelijk voor backup en recovery en performance tuning van een database of een aantal databases. En tja, daar begonnen de uitdagingen al, de test-omgeving, ok, de produktie-omgeving, ok, maar hoe kwam ik ook alweer de acceptatie-omgeving in.......... tja....

En Rman, hoe zat het daar ook alweer mee.

Gelukkig kon ik wel vrij spontaan allerlei sessies killen, dat was niet echt een probleem. Verder, om een stored procedure aan te passen het apps wachtwoord gewijzigd ( daar had ik even overheen gekeken) maar dat moet je natuurlijk niet doen want dan kan er niemand meer inloggen en dat leidt natuurlijk tot gefrusteerde gebruikers.

Het is maar een week en meer dan 24 uur zitten er niet in een dag.

Geen opmerkingen: