dinsdag, november 16, 2010

Fatsoen, moet je doen...

En elkaar helpen.
Vroeger (en misschien nog steeds) had (en heb) ik er best wel moeite mee gehad om voor mezelf op te komen. Zo zijn er wel meer dingen in het leven die je moet leren.
Toen ik vanavond bij de cigarettenboer door een oudere dame/vrouw zomaar aan de kant gezet werd hoewel ik gewoon een pakje Marlboro wilde kopen heb ik er wat van gezegd. Toen liet ze me gelukkig ook, zoals het hoort, voorgaan. Een mens heeft geen voorrang omdat hij of zij met een rollator loopt.
Vervolgens een medeburger erop gewezen dat hij zijn licht aan moest doen. Het is toch wel handig dat je manieren hebt om daarover te communiceren, als voetganger met een automobilist. Gewoon een soort van knippergebaar maken met je bovenste vier vingers en je duim en men begrijpt je.

En verder vanochtend weer verder gegaan met mijn vrijwilligerswerk.

Geen opmerkingen: