zaterdag, augustus 28, 2004

auteursrecht

Of ik onderstaand mag publiceren dat weet ik niet, maar ik zet het hier maar even neer:

select prh.segment1 req_nummer,
poh.segment1 po_nummer,
prl.item_description,
prl.quantity,
prl.unit_price,
hr.full_name preparer,
(select full_name from hr_employees where employee_id = prh.preparer_id) preparer,
(select full_name from hr_employees where employee_id = prl.to_person_id) requestor
--ppf.full_name requestor
from po_requisition_headers_all prh
, po_requisition_lines_all prl
, po_line_locations_all pol
, po_headers_all poh
, hr_employees hr
, per_people_f ppf
where prh.requisition_header_id=prl.requisition_header_id
and prl.line_location_id=pol.line_location_id(+)
and pol.po_header_id=poh.po_header_id(+)
--and hr.employee_id = prh.preparer_id
--and ppf.person_id = prl.to_person_id

En er is natuurlijk best een aantal mensen dat nu denkt, wat schrijft ie nou? Dat schrijft ie anders nooit.

Nou goed, dit is dus een query. Sterker nog, dit is een query die het verband weergeeft tussen een requisition en een purchase order. Welke organisatie die werkt met de Oracle E-business suite kan nog zonder tegenwoordig?

Toen ik gisteren buiten stond en bezig was met een van mijn produktiviteitsondermijnende activiteiten (roken) vroeg ik mezelf af of ik zelf, als ik leverancier was, nog wel zou leveren aan organisaties die met deze suite werken. Eigenlijk weet je gewoon dat het in eerste instantie wat problemen op zal leveren bij je klant, maar het kan ook zo zijn dat het op termijn gaat leiden tot verbeteringen. Dat je klant gaat betalen zo gauw de goederen geleverd zijn. Is wel zo makkelijk want dan hoef je zelf eigenlijk niet eens meer een factuur te sturen.

Raar eigenlijk, om op zaterdagochtend eens wat over je werk te schrijven. Geeft vast aan dat ik het niet helemaal los kan laten of dat er nu even niets anders is wat ik vast kan houden.

Maar zij komt hopelijk in de loop van vandaag.

Geen opmerkingen: