zaterdag, augustus 21, 2004

Overhemden

Tijdens het strijken kan ik wel eens sentimenteel worden over mijn overhemden. Zo heb ik bijvoorbeeld twee overhemden die nog steeds tot de soort 'goede' overhemden (ik heb twee stapels in de kast, een stapel met goede overhemden en een stapel met minder goede overhemden) die ik niet zelf gekocht heb.

Deze overhemden zijn dus ooit door iemand anders gekocht. Het vreemde aan deze overhemden is niet alleen dat ze ooit door iemand anders gekocht zijn, maar ook voor iemand anders.

Zo is er een overhemd dat ooit in Heemstede in mijn bezit is gekomen. Het kwam vers uit de verpakking en was dus nooit door iemand gedragen. Maar ik was er niet bij toen het gekocht werd, sterker, waarschijnlijk was degene die dat overhemd kocht niet eens op de hoogte van mijn bestaan. Toch vreemd, zo'n vreemd overhemd.

Dan is er nog een ander overhemd, nog niet zo lang in mijn bezit. Het overhemd is in mijn bezit gekomen nadat ik wijn over mijn eigen overhemd had gemorst en tja, je moet naar een klant, dus je moet er toch een beetje netjes uitzien.

Ook dit overhemd is niet door en niet voor mij aangeschaft, maar ik heb het wel. Ik mocht het houden.

Met een van de eerdere draagsters heb ik ooit koffie mogen drinken en als ik me het verhaal goed herinner was het eigenlijk ook niet een door haar aangeschaft overhemd. Tja, die overhemden reizen wat af.

Maar niet alleen wordt je af en toe wat kledingstukken rijker, er zijn ook momenten van verlies. Vraag me nog steeds af waar die winterjas gebleven is die ik eerder dit jaar aanhad toen ik een gesprek had bij Yacht. Kan me niet voorstellen dat ik destijds het pand verlaten heb zonder die jas. Kan me ook niet voorstellen dat ik die jas destijds in de trein heb laten liggen, in de taxi lijkt me ook onwaarschijnlijk, kortom, het is me een groot raadsel waar die jas is gebleven.

Als iemand ergens een donkergroene waxcoat heeft gevonden, met waarschijnlijk een Phillips-walkman erin (die ben ik sindsdien ook kwijt) dan houd ik me aanbevolen.

Tot zover mijn gedachten tijdens en na het strijken op deze zaterdag.

Geen opmerkingen: