dinsdag, mei 30, 2006

Maar ik wil voorlopig nog even blijven lopen.

Wie ben ik en wat zoek ik?:
Het leven is als een lange doorlopende weg.... Soms loopt er iemand een stukje met je mee en een andere keer ploeter je voort , eenzaam en alleen... Telkens kom je splitsingen en kruisingen tegen en je moet kiezen.... Waar ga je heen. Wat ga je doen... De keuze die je maakt is bepalend voor de rest van je leven.. Er is geen weg terug... Tijdens deze tocht kom je bergen tegen die leiden naar plekjes met een prachtig uitzicht. Echter.... Je komt ook afgronden tegen waar je langs moet of je wilt of niet.. Om uit zo'n afgrond te komen moet je alle zeilen bijzetten. Heb je de hulp nodig van een ieder die je de helpende hand toesteekt.... Je kunt het zekere voor het onzekere nemen en de gebaande wegen niet verlaten... Je kunt ook kleine zijweggetjes inslaan... Ergens proberen te komen waar niemand ooit is geweest... Dit maakt het leven spannender maar tevens onoverzichtelijker.... Gelukkig loopt er altijd weer een weggetje naar een gebaande weg die je kunt volgen naar het volgende zijweggetje.. Voor mij is dit een zijweggetje... Wat het mij brengt of oplevert is nog niet duidelijk.... Is het onherbergzaam gebied of brengt het mij naar idyllische plekjes???? Aan het einde van het weggetje zal ik het antwoord weten...... Waar ik naar opzoek ben is datgene of diegene die ik tegenkom op mijn reis en boeiend genoeg is om een stukje mee op te lopen......

Geen opmerkingen: