zaterdag, januari 10, 2009

Okay, roken nog een keer....

Vanavond las ik het gelinkte artikel en mijn reaktie is vrij helder. Het rookverbod mist draagvlak en is niet te handhaven, tja, dan heb je als overheid natuurlijk wel een probleem.
Zelf ken ik een niet-meer-rokende ex-apotheker die het rookverbod op perrons al een farce vond (ikzelf trouwens ook, maar daar heb je behalve wind, ook nog pafpalen)... maar een rookverbod in kroegen is bijna net zo'n vreemd voorstel als het gaan controleren op schaamhaar bij kinderen.... soms komt de overheid te dichtbij de burger. Laat casteleins zelf beslissen of er in hun kroeg wel of niet gerookt mag worden en of ik (of mijn kinderen (die ik niet heb)) mijn/hun schaamhaar wel of niet wegscheren mogen ze hopelijk ook zelf beslissen.
Dat ik bij vrienden in huis niet mag roken, kan ik begrijpen, dat lossen we samen wel op, dan gaan we gewoon een eindje wandelen..... maar in een kroeg wil ik wat meer vrijheid dan bij vrienden thuis. (Sinds de invoering van het rookverbod bezoek ik eigenlijk ook zelden nog een kroeg of cafe).

Geen opmerkingen: