maandag, januari 05, 2009

Wel lachen...

Moest wel lachen toen ik het onderstaande bericht/quote in de online editie van de telegraaf las:

Aboutaleb, de eerste Marokkaans-Nederlandse burgemeester van Nederland, verwacht niet dat de aanhoudende beveiliging rond zijn persoon zijn behoefte aan rechtstreeks contact met gewone Rotterdammers in de weg zal staan. ‘Ik zal mij onverwachts mengen met werkers, cafébezoekers, ondernemers, tijdens wandelingen in een wijk, of als ik zomaar bij iemand aanbel en vraag om een kop koffie, of een school inloop. Dat gaat gebeuren - zonder dat er pers bij is.’

Nu weet ik wel dat er mondiaal sprake is van een financiële crisis, maar ik kan me niet voorstellen dat het burgemeester-salaris nu zo karig is, dat men als burgemeester door de stad gaat wandelen en moet gaan vragen om een kopje koffie.

Geen opmerkingen: