zaterdag, januari 24, 2009

Wilders

Tja, ik heb me een tijdje afgevraagd of ik er nu wel of niet iets over zou bloggen, maar uiteindelijk besloten het toch maar te doen.
Het was natuurlijk, qua Wilders een beetje vreemde week. Het komt niet vaak voor dat in Nederland een politicus vervolgd wordt voor zijn ideeën en ergens vind ik het ook bijzonder vreemd. Het is immers niet slechts zo dat dit denkbeelden zijn van die politicus, maar die politicus wordt daarnaast ook nog gesteund door zo'n 500.000 aanhangers. En daarnaast is het natuurlijk ook vreemd dat iemand zich kennelijk voor een rechter moet verantwoorden als hij zich laatdunkend uitlaat over Moslims, maar dat het kennelijk wel toegelaten is, of er althans geen vervolging plaats vindt, indien Imam's oproepen tot geweld tegen homosexuelen.
Als Wilders al op een of andere manier gestraft dient te worden, kan dat mijns insziens beter te zijner tijd door het volk gebeuren, in de vorm van minder stemmen tijdens de volgende verkiezingen, in plaats van door een rechter. Maar goed, dat is mijn mening.

Geen opmerkingen: