dinsdag, oktober 06, 2009

Laatste Berlijnse Blog.


Tja, Berlijn is een prettige stad om te zijn. De mensen zijn er een stuk vriendelijker en voorkomender dan in Nederland als het mij vraagt.

Ook rustiger.

Op een gegeven moment was ik zelfs zo enthousiast dat ik ben gaan overwegen om dan maar een baan in Duitsland te gaan zoeken. Al was het alleen maar omdat er in Duitsland meer blonde vrouwen zijn dan hier. En nu ga ik dit idee niet eens afschieten met ‘Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg...’ maar ik vraag me af hoe dat dan te doen.

Verder zijn me er nog wel een aantal dingen opgevallen.
Hoewel de oorlog allang voorbij is en het nazi-regime weg, houden Duitsers er nog wel steeds van om zich in rijen voort te bewegen. Zo heb ik hier in Berlijn de volgende rijen gezien:

Een bijzonder lange rij van motoren die door de stad reden... waarom ze dat deden is me nog steeds niet duidelijk. Een rij van Trabi’s achter elkaar, ook wel mooi en deze middag skate er een rij skaters voorbij met voorop een spanddoek met daarop de tekst ‘Meer rechten voor Skaters’.

Verder werd het afgelopen weekend hier de eenwording gevierd wat tot wat extra evenementen leidde.

1 opmerking:

Jack Daniels Jr zei

Doe eens gek in de altijd prijs Googel loterij en tiksel http://www.duitsland.nl/site/wonenwerken.html