dinsdag, oktober 13, 2009

Vallende blaadjes

Het is herfst, de tijd waarop blaadjes van de bomen vallen... en voor zover ik weet is er in al die tijd dat ik besta nog nooit een bank gevallen. Het feit dat dat gisteren wel gebeurd is geeft aan hoe heftig het financiƫle tij is op het moment.

Mijn leraar economie heeft me ooit verteld dat economen in het algemeen goed zijn in het geven van verklaringen achteraf (en dat is ook zo) maar zelf had ik het vermoeden al nog voordat ik naar Berlijn ging.... als een vooraanstaand man als Pieter Lakeman, zegt dat je je geld weg moet halen bij een bank dan kun je dat ook maar beter doen. En waarschijnlijk wist Pieter zelf ook wel dat hij met zijn opmerking de bank wat dichter naar de afgrond duwde. Persoonlijk ken ik Pieter niet, maar weet wel dat ik reeds lang geleden een boek van hem gelezen heb. Een boek met de titel "Failliet op krediet"... en hoe nu verder? Tja, dat is me eerlijk gezegd ook een raadsel.

Maar het blijft natuurlijk bevreemdend als je zelf een bank bent en er geen enkele andere bank is die je wil kopen.

Geen opmerkingen: